torsdag den 22. november 2012

Low carb æbleskiver

Disse får jeg jo nok rig mulighed for at fin-tune over den næste måneds tid, men de her blev ganske udmærkede - de mætter dog noget mere end originalerne.
Næste gang tror jeg at de skal laves med dobbelt så meget æble og måske lidt græsk yoghurt.


Low carb æbleskiver

  • 2,5dl smuttede mandler malet til mel
  • 4 æg
  • 1 fintrevet æble
  • 2tsk bagepulver
  • lidt salt
  • 2-3spsk Stevia sødemidel
  • Vaniljekorn fra en vaniljestang

Bland det hele sammen og bag i en æbleskivepande/maskine.
Server med sukkerfri syltetøj.

4 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Janni

      Det er efter mandlerne er malet jeg måler af og du kan sagtens bruge mandelmel i stedet for - det er kun fordi jeg er for nærig jeg maler mit eget :-)

      Slet
  2. Ok :) ved du nogenlunde hvor mange gram mandler du brugte til det?

    SvarSlet
  3. Jeg ved det desværre ikke helt, men vil tro det er ca 150-200 gram

    SvarSlet