torsdag den 30. august 2012

Cæsar salat ala Amy

En klar favorit her i huset er Cæsar salat, normalt ville jeg have brugt cashewnødder, men dem var jeg løbet tør for, så det blev pinjekerner. Og halvvejs inde i måltidet opdagede jeg at jeg havde glemt at komme parmesan på - lidt distræt i dag, men det smagte stadig dejligt.

Cæsar salat ala Amy

  • 1 pakke kylling fillet, gerne den i små stykker
  • 1 pakke romain salat
  • 1 bundt asparges
  • 2 avokadoer
  • 1 pakke serano skinke eller en anden form for "bacon"
  • Cashewnødder eller pinjekerner
  • Cæsar dressing (jeg køber en færdig lavet)
  • Ca 1 håndfuld parmesan flager
Steg kyllingen og "baconen".
Rist nødderne
Damp aspargsene kort og skær dem i mundrette stykker
Skyl salaten og skær den i strimler, skær avokadoen i tern og bland det og aspargsenen med en passende mængde Cæsar dressing.
Læg kyllingen oven på salatblandingen, "baconen" ovenpå, så nødderne og til sidst drysses parmesanen over.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar