mandag den 3. september 2012

Blomkål/squash-tilbehør

Jeg er ikke helt sikker på hvad for en kategori det her faldet ind under, om det er en gratin ved jeg ikke, men det smagte ret godt.
Jeg er ikke helt sikker på at min diætist ville synes om al den ost, men ost er nu engang GODT, og måske man kunne skrue op for æg og ned for ost hvis det skal være lidt sundere.

Blomkåls/squash-tilbehør

  • 1 blomkålshoved
  • 1 squash
  • 1 lille løg
  • 2-3dl revet chedar ost
  • 1-2dl revet parmesan
  • 2 æg
  • 2dl. creme fraise
  • salt og peber
  • muskat
  • spsk. flydende fedtstof
  • nogle klatter smør
Riv squashen, put den i et dørslag, vend den med salt og lad den stå i ca 10min. (dette gøres for at trække så meget vand som muligt ud af squashen).
Riv blomkål og løg og pres squashen så fri for vand som det kan lade sig gøre, evt. vrid det i et klæde.
bland alle ingredienserne sammen, hold lidt parmesan tilbage til at strø ovenpå.
Hæld det hele i et smurt ildfast fad, drys med parmesan og fordel smørklatterne ud over.
Bag ved 180 grader i 30-35minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar