tirsdag den 1. november 2016

Tærte med porrebund

Jeg indrømmer at jeg gik en smule kritisk til denne opskrift fra Madbanditten. Porre som bund... det lyder rimelig alternativt... men det smagte altså godt! Hvis man ikke sætter sig op efter en klassisk madtærte, så smagte den her altså virkelg godt, og den mættede helt vildt!
Jeg har rettet opskriften lidt til, så den passer ind i min verden.

og ja ja, nogen stor fotograf bliver jeg aldrig, men man kan da se hvad det er... :-)


Tærte med porrebund

  • 3 porre
  • 1 pakke hakket kylling
  • 2 løg
  • 8 æg
  • 1 lille håndfuld revet ost
  • løgpulver
  • salt og peber
  • Flydende fedtstof
Skyl porrerne godt, halver dem på langs og snit dem fint.
Steg porrerne i flydende fedtstof, krydr med løgpulver, salt og peber.
Beklæd et tærtefad med bagepapir og fordel porrene i bunden
Snit løgene fint og steg dem til de er blanke, tilsæt kyllingefarsen og krydr med salt og peber
Fordel det gennemstegte kød ovenpå porrerne
Pisk æg med salt og peber og hæld over kødet
Fordel den osten over kødet og bag tærten ved 200g i 30 minutter.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar