mandag den 2. november 2015

Spaghetti squash

Ja ja, det bliver til knap så meget nytænkning i madlavningen med to små børn, og det med at få skrevet det ned holder endnu hårdere. Men jeg vil dog lige dele en fantastisk ny opdagelse - SPAGHETTI SQUASH!! Jeg har set det på mange amerikanske low carb sider, men har ikke haft meget held med at kunne købe dem herhjemme, men i foråret fandt jeg en pose med frø i Bilka, min far plantede dem, og nu er vi ved at drukne i dem!!
Anyway, de smager rigtig godt og er en super nem erstatning for pasta blandt andet, og jeg har for nylig set dem i Bilka til 18kr.

Her er en helt grundlæggende opskrift på spaghetti.
Desværre ikke det bedste billede...



Spaghetti af squash

  • 1 spaghetti squash
Forvarm ovnen til 180.
Del squashen på langs og tag kernerne ud.
Læg squashen med den skårne side nedad på en bageplade med bagepapir.
Bag i ca 30 min, eller til en gaffel går nemt gennem skinnet.
Tag ud og lad køle lidt ned med den skårne side op ad inden kødet skrabes ud med en gaffel.
Læg i en sigte i ca 30 minutter for at få det meste af vandet fra.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar