torsdag den 1. august 2013

Tun roulade

Jeg har noget med forretter lige i øjeblikket, og denne her blev virkelig god. Jeg fandt en masse forslag på Pinterest i stil med dem jeg har lavet, her er min udgave.


Tun roulade

Til 4 personer

  • 1 squash
  • 1 dåse tun i vand
  • 16 rejer
  • 2-3spsk creme frais
  • 1-2spsk mayonnaise
  • 1 rødløg - finthakket
  • 1 bundt frisk dild - finthakket (evt. lidt til pynt)
  • lidt citron
  • salt og peber
squashen skæret i så tynde skiver som muligt - jeg brugte en osteskære, men de blev lige lidt for tynde synes jeg - de gik lidt i stykker.
Steg squashen på en pande med lidt olie til de bliver gyldne.
Jeg har ikke noget grill pande pt, men hvis du har så bryg den, så får squashen sådan nogle fine striber.
Lad squashen køle ned på et spækbræt mens tunen blandes.
Hæld vandet fra tunen og hak den rimelig fint.
Bland tun med creme fraise, mayonnaise, rødløg, dild, citron salt og peber og smag til.
smør et lag tun ud på hver skive squash og rul sammen.
læg rullen med samlingen nedad på tallerkenen og pynt med rejer og evt. dild - jeg "klistrede" dem fast med lidt mayonnaise.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar