torsdag den 7. februar 2013

Hvid chokolade og lime cheesecake med Oreo-bund

Jeg er helt vildt med ost og jeg er helt vild med kage - så hvad er bedre end cheesecake? Jeg fandt denne vidunderlige kage og den er intet mindre end FANTASTISK!!
Jeg har lavet den før og der blev den perfekt, men denne gang var den ikke helt stivnet nok - den smagte dog stadig skønt.
Her er min version :-)

Hvid chokolade og lime cheesecake med Oreo-bund

  • 300g hvid chokolade
  • 2 ruller Oreos
  • 40g smeltet smør
  • 4 pasturiserede æggeblommer
  • 3spsk. flormelis
  • 250g mascarpone
  • 200g creme fraise 38%
  • 2stk økologiske lime skrald og saft.
  • 2,5dl piskefløde
  • 1 bakke friske hindbær
Smelt chokoladen over vandbad, og sæt den til side så den kan køle lidt ned.
Hak Oreosne (minus 2 til pynt) i en minihakker så fint som muligt.
Smelt smørren og bland den med Oreosne.
i en rund springform presses Oreos-blandingen sammen til en fast og plan bund.
Pisk æggeblommer og flormelis godt, bland mascarpone, creme fraise, lime skrald og lime saft i.
Pisk 1,5dl af piskefløden til flødeskum og bland det i mascarponemassen.
Vend til sidst den smeltede chokolade i og hæld massen ud over Oreo bunden.
Stil kagen køligt natten over.
Pynt med resten af flødeskummen, hindbær og hakkede Oreos.

1 kommentar:

  1. Hvor er jeg glad for at du har været glad for min opskrift!

    SvarSlet