tirsdag den 24. juli 2012

Frokostbrød

I min søgen på et brød jeg kan bruge til min frokost er her dagens forsøg, jeg er ikke helt tilfreds med resultatet, men det er da et skridt i den rigtige retning i forhold til den sidste portion som bare flød ud i ovnen.

Der bliver 16 af disse mini brød, som jeg tager et halvt med af i medpakken. Det er stadig 36% kulhydrat, og det tal skal længere ned, men det bliver næste gang. I det mindste blev det denne gang luftigt og det smager godt. Et halvt brød giver er 95kcal.

Frokostbrød

  • 1/2 l. vand
  • 1 pakke gær
  • Lidt salt
  • 150g kamut mel
  • 150g rugmel
  • 100g mandelmel (jeg laver selv min mandelmel i en kaffekværn, og jeg smuttede ikke mandlerne)
  • 100g solsikkekerner
  • 100g græskarkerner
  • 200g hytteost
  • 100 g hørfrø
  • 1/2 fintrevet squash
  • 2spsk husk/skallin
Start med at rist solsikkekernerne og græskarkernerne og lad dem køle ned.
kør mandlerne, solsikkekernerne og græskarkernerne gennem kaffekværnen eller en god blender, det skal være så fint som muligt.
bland det hele sammen og lad det stå 10min. så Husken kan sue lidt af vandet.
fordel i små forme eller med et par skeer på bagepapir og bag ved 175grader i ca 30min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar