tirsdag den 8. november 2016

Bagt spaghettisquash med ost og spinat

Jeg er ret vild med spaghettisquashen. Jeg skal stadig øve mig lidt i at få den bagt rigtigt så det bliver ligeså spaghetti-agtig som den er på de billeder jeg ser på nettet - men smagen er god.
I dag har jeg digtet lidt videre på en amerikansk opskrift, der skal nok digtes lidt videre næste gang, men det var en god start.

Bagt spaghettisquash med ost og spinat


  • 1/2 Spaghetti squash
  • 1 rød peber skåret i små tern
  • 2 finthakkede løg
  • 4 kyllingfileter skåret i mundrette stykker
  • 1 Philadelphia smørreost
  • 1 Creme fine madlavningsfløde
  • 1/2 pose økologisk frossen spinat fra Rema1000
  • 2 håndfuld revet mozzarella
  • 1 håndfuld revet parmesan
  • lidt revet muskatnød
  • salt og peber
  • Flydende fedtstof
Læg den halve squash med den skårne side nedad i et fad, hæld lidt vand ved og bag ved 200 grader i ca 30 min.
Imens steget kyllingen i en dyb pande, og lægges til side.
Tø spinaten op i den samme pande efterfølgende. Når den er ved at være tøet tilsættes løgene og steges blanke. Tilsæt så rød den røde peber og steg et par minutter.
Tilsæt Philadelphia, og når den er smeltet tilsættes fløden og der smage til med muskat, salt og peber.
Når squashen er færdig tages den ud af ovnen og "kødet" rives forsigtigt ud med en gaffel, for at opnå spaghetti-effekten.
Smør et fad og læg kyllingen i bunden.
Bland spaghettien i ostesovsen og dæk kyllingen med det.
Fordel revet mozzarella og parmesan udover og gratiner i ovnen ved 180 grader i ca 30 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar