mandag den 18. februar 2013

Chokolade kage - low carb

Nogle gange imponerer jeg altså mig selv - denne her lage blev VIRKELIG god!! Og så er den godkendt af datteren, min vigtigste kritiker.


Chokolade kage - low carb
  • 150g mærk chokolade (jeg brugte 70%)
  • 80g Sukrin+
  • 3 æg
  • 260 g mandler - smuttede og alle på nær 10g males til mel
  • 1 fintrevet æble
  • 4spsk cacao pulver
  • 3tsk bagepulver
  • 2spsk vaniljepulver
  • 1dl mini mælk
  • 130g flydende Kærgården
  • 4spsk Skallin
  • 30g smør
Smelt 100g af chokoladen over vandbad og lad det køle lidt ned.
Pisk æg og Sukrin+ godt sammen og tilsæt mandelmel, æble, cacao, bagepulver, vanilje, mælk, Kærgården og bland det hele godt.
Bland chokoladen og Skallinen i og lad det stå 5-10 minutter så Skallinen kan nå og suge noget af væden.
Bag ved 180grader i ca 40 minutter.
Når kagen er færdig skal den køle lidt ned før chokoladen kan hældes oven på.
Smelt resten af chokoladen og bland smørret i, lad det køle lidt og hæld det så ud på kagen.
Snit de sidste mandler fint og drys dem over kagen.

7 kommentarer:

  1. Fantastisk kage. Jeg brugte dog en kop stevia sweet, da det stod på hylden. Der var ingen bismag og hele familien bifaldt kagen. Vi fråsede dog også med flødeskum på. Mums.

    SvarSlet
  2. Brugte du Stevia i stedet for Sukrin? Jeg er altid lidt bekymret for bismagen så bruger det ikke så meget, men hvis du siger det ikke kunne smages er det jo bare dejligt :-)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg havde lidt problemer med at finde frem til en dosering, men kom bare en lille kop i. Jeg læse et sted at chokolade "fjerner" bi-smagen. Så jeg tog chancen.

    SvarSlet
  4. Okay, det er da et godt tip :-)

    SvarSlet
  5. Hvad gjorde jeg forkert? Den er fuldstændig tørt. Jeg brugte fiberhusk i stedet for skallin, da jeg gik ud fra at det er det samme. Det dufter fantastisk men er hård som en sten. Ja, jeg har brugt bagepulver! ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. hmmm, det ved jeg ikke. Jeg mener også at skalllin og fiber husk er det samme...

      Slet
  6. Hvad gjorde jeg forkert? Den er fuldstændig tørt. Jeg brugte fiberhusk i stedet for skallin, da jeg gik ud fra at det er det samme. Det dufter fantastisk men er hård som en sten. Ja, jeg har brugt bagepulver! ☺

    SvarSlet