torsdag den 10. januar 2013

Bailey cupcakes med Bailey frosting

Så er vi nået til en af de forbudte igen!!
Jeg lavede disse til de voksen nytårsaften, de smagte VIRKELIG godt, men kan nok godt klare liiiiidt mere Bailey næste gang.
Jeg lavede dem som mini cupcakes - men de kan også sagtens laves i store forme, så skal bagetiden bare rettes til.
Desværre fik jeg ikke taget nogen ret gode billeder, men det må jeg gøre næste gang.


Bailey cupcakes

Cupcake

  • 200g hvedemel
  • 200g smør
  • 200g sukker
  • 3 æg
  • Kort af 1 vaniljestang
  • 1/2-1dl mælk (afhængigt af hvor tyk dejen er)
  • lidt salt
  • 2tsk bagepulver
  • 1/2dl Bailey (det er noget mere end jeg brugte(3spsk), men jeg tror godt de kan tåle det, så skal der nok bare lidt mindre mælk i.
  • 50g hakket hvid chokolade
  • 50g hakket mørk chokolade
Frosting
  • 250g meget blød smør(helst usaltet)
  • 250g flormelis
  • 1/2-1 vaniljestang
  • 5-10spsk Bailey(det er også lidt mere end jeg brugte - men her kan man jo smage til)
  • Evt et skvat mælk
Smelt smøren - pas på det ikke bliver for varmt, tag det af varmen og bland mælken i.
Pisk æg og sukker sammen.
Bland smør i - pas på det ikke er for varmt.
Bland vaniljekort, salt, bagepulver og Bailey i.
Vend chokoladen i og fordel i minicupcake formene 2/3 fyldt.
Bag ved 200g i ca 12minutter.

Smørret til frostingen skal være meget blød, så er den nemmest at arbejde med, sigt flormelissen i lidt efter lidt.
Bland vaniljen og Baileyen i.
Smag til og tilsæt evt lidt mælk hvis det er for stift.
Kagerne med den lyserøde frosting er M&M minicupcakes, opskriften kommer senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar