onsdag den 19. december 2012

Bagt pestokylling

Jeg fandt denne opskrift på pinterest.com, og det så nemt og godt ud så den har vi prøvet her til aften. Det smagte udmærket, men jeg tror jeg skal finde en måde at tilsætte lidt mere smag næste gang.

Bagt pesto kylling

  • 2 kyllingebryst filéter
  • 1 glas basilikum pesto
  • 1 håndfuld revet parmesan
  • Lidt pinjekerner
Forvarm ovnen til 200grader
Skær kyllingen i halv på langs.
Smør et ildfastfad og smør ca halvdelen af pestoen ud i bunden af faddet.
Læg kyllingen ovenpå og hæld resten af pestoen over og smør den godt ud.
Jeg er altid bange for at kyllingen ikke bliver gennemstegt så jeg bruger termometer, jeg har lært at kyllingen er færdig når den er 74grader.
Bag kyllingen til den  65 grader og drys så ost og pinjekerner over.
Bag videre til kyllingen rammer 74 grader.


1 kommentar:

  1. Det ser virkelig lækkert ud - en god idé til middag i morgen :)
    Go' aften!

    Cleo

    SvarSlet